woensdag 19 januari 2011

Marktwerking wmo thuiszorg hulp bij het huishouden. Help ik krijg een nieuw wmo contact van de gemeent

Vragen aan de gemeente:


- Hoe gaat de gemeente bezuinigen op de wmo thuiszorg. Is de gemeente gevoelig voor lagere tarieven/ meest economische aanbieding? Of speelt het uurtarief geenrol bij de toewijzing van (nieuwe klanten)
- graag 2 digitale wmo indicaties sturen in een digitaal format dat wij in ons systeem kunnen inlezen (bijvoorbeeld als excel.xls)
- graag een digitaal format sturen hoe de factuur en bijlage wil ontvangen
- graag een lijst met contactpersonen met hun telefoonnummers en e-mail adressen op de diverse niveaus en disciplines
- Komt er voor de start een bijeenkomst voor alle leveranciers voor een kick-off , zijn er kwartaal bijeenkomsten gepland met alle leveranciers tegelijk? Wat zijn de vergader data voor 2011
- Graag een digitaal format aanleveren van de gewenste managementrapportages met de data waarop ze ingeleverd moeten worden
- worden de huidige klanten bij de start verdeeld over het totaal aantal aanbieders? Wat is het toewijzingscriterium ?
- Graag informatie hoe u omgaat met de eerlijke verdeling van de nieuwe klanten die binnen komen bij de gemeente Waalre en die op de openvraag, ' welke thuiszorgorganisatie heeft uw voorkeur' geen antwoord
kunnen geven. Indien een lijstje wordt voorgelezen zal ook de komende 4 jaar alle klanten naar de lokale dominante marktpartij gaan. Dat is wellicht geen wenselijke situatie voor de nieuwkomers en ook niet voor de gemeente.
- Kan het ziekenhuis zelf een wmo-indicatie aanvragen inclusief de voorkeur van de client voor een aanbieder?
- de gemeente kan nieuwe, zonder voorkeurskeuze-, klanten toewijzen op basis van:
- leverancier van de dag. Op maandag gaat iedereen naar thuiszorginholland, op dinsdag naar thuiszorgX ( methode gemeente Almere)
- op basis van economisch meesvoordelige aanbieding, de goedkoopste staat boven aan de lijst (methode gemeente Breda)
- op basis van exelente prestaties/korte levertijden/ goede communicatie (gemeente Emmen)
- hoe gaat u om met het toewijzen van klanten zonder voorkeur ? Achtergrond van de vraag is. Zijn nieuwe aanbieders samen met de gemeente in staat om een klantenkring op te bouwen
- Wil de gemeente de daadwerkelijke startdatum terug gekoppeld krijgen. In welk digitaal format wilt u dit aangeleverde krijgen. Wilt u dat dagelijks, wekelijks of maandelijks?
- Wilt u van ons een contacpersonenlijst binnen onze organisatie van de diverse disciplines binnen onze organisatie

u aangeboden door http://www.thuiszorginholland.nl

Geen opmerkingen: