vrijdag 25 februari 2011

Wat en hoe moet een wmo-hulpbij het huishouden thuiszorgorganisatie de gemeente wmo factureren

Wat en hoe moet een wmo-hulpbij het huishouden thuiszorgorganisatie de gemeente wmo factureren

1. Alleen de daadwerkelijke ingezette uren (gemiddeld 70-80% van het aantal geïndiceerde uren.
2. Hoe moet ik als thuiszorg kunnen bewijzen dat wij de geïndiceerde uren ook daadwerkelijk achter de voordeur heb geleverd. (wat moet ik mijn accountant laten zien voordat hij een accountantsverklaring wil afgeven) Is een handtekening in een zorgmap die permanent bij de client staat afdoende of moet ik de handtekening op het hoofdkantoor verzamelen, elke 4 weken weer ???
3. De zorgcoördinatoren die ook huisbezoeken afleggen leveren formeel geen hulp bij het huishouden. Toch moeten ze betaald worden uit het wmo-uurtarief. Wat is acceptabel voor de gemeente, hoe mag ik de uren die de zorgcoördinator besteed aan de thusizorg factureren. Mag dat niet of …
4. Accountantsverklaring. Welke gegevens en feiten moet een accountant op kantoor van de thuiszorg aantreffen voordat hij zijn handtekening zet op de accountantsverklaring. De accountantsverklaring is er voor om de gemeente aan te tonen dat alle uren die gefactureerd zijn terecht gefactureerd zijn (en wat is ‘terecht’ is dat daadwerkelijk geleverde uren achter de voordeur van uitsluitende de thuiszorgmedewerker werkzaamheden)
5. Mag een gemeente aanbieden aan een thuiszorgorganisatie om elke 4-wekelijkse periode 100% van de geïndiceerde uren te factureren. In de periode er op komen dan de mutaties, aantoonbaar niet geleverde uren worden gecrediteerd. (zieke medewerker/medewerker niet komen opdagen, medewerker stuurt urenbrief met handtekening niet naar kantoor/ cliënt ligt in het ziekenhuis, cliënt is op vakantie, client wil (tijdelijk) geen zorg, client wil maar 50% van het aantal uren van de indicatie inzetten om te besparen op de CAK eigen bijdrage

Reageren kan ook via
http://www.twitter.com/thuiszorg

25/02/2011

Geen opmerkingen: