vrijdag 11 december 2009

thuiszorginholland verzorging en verpleging awbz zorg in natura & pgb per 1-1-2010

Persbericht

Thuiszorg InHolland en Particura samen voor AWBZ-zorg in Kennemerland

Haarlem, 10 december 2009


Vanaf januari 2010 is de regio Kennemerland een bereikbare en goede zorgaanbieder in natura rijker. Vandaag tekenden Thuiszorg InHolland en Particura een samenwerkingsovereenkomst, waardoor iedereen in de regio Kennemerland zich verzekert ziet van directe en goede zorg, vergoed vanuit de AWBZ.

Thuiszorg InHolland, sinds vorig jaar in haar nieuwe vestiging in het Arcadegebouw op de Belgielaan, is al geruime tijd een betrouwbare aanbieder van direct inzetbare huishoudelijke hulp in deze regio. Met WMO- gunningen door het hele land bied zij gedegen en haast ouderwets frisse huishoudelijke hulp, vergoed door de gemeenten in o.a. Almere, Abcoude, Amersfoort en Wassenaar. Vanaf januari volgend jaar zullen ook Drenthe, Friesland, Utrecht en Noord-Brabant kennis mogen maken met Thuiszorg InHolland doordat vele gemeenten in deze provincies gekozen hebben de huishoudelijke hulp te gunnen aan de trotse organisatie uit Haarlem. Door enthousiaste, flexibele teams met goede, lokale zorgcoordinatoren en de backup van een altijd bereikbaar hoofdkantoor zijn ook zij verzekerd van goede hulp met net dat beetje meer.

Sinds begin dit jaar is binnen Thuiszorg InHolland hard gewerkt aan de opzet van een volwaardige afdeling Verzorging en Verpleging en reeds enige tijd voorziet zij haar clienten van meer dan zorg en aandacht door dit professionele en zorgzame team. Door haar korte lijnen, goede communicatie en bereikbaarheid en zorg voor de juiste persoonlijke inzet van ervaren en gediplomeerde krachten, is dit uitgegroeid tot een, in haar ogen, volwaardig en adequate partner van landelijke zorgaanbieder, Particura. Hierdoor zal iedereen in de regio Kennemerland die zorg nodig heeft, zich bij Thuiszorg InHolland kunnen melden en zo verzekerd zijn van inzet van de gevraagde zorg binnen 24 uur, vergoed vanuit de AWBZ. Uiteraard kunt u, indien u dit wenst, ook gebruik blijven of gaan maken van de diensten van Thuiszorg InHolland vanuit uw Persoons Gebonden Budget.

Ook het aanvragen van een indicatie, hulpvoorzieningen en/of het PGB kan met hulp en advies van de mensen op kantoor, die met hun kennis en ervaring de juiste en vaak kortste weg naar de diverse instanties weten te vinden. Hierdoor kunnen de clienten van Thuiszorg InHolland zich met volle overgave concentreren op herstel na een ziekenhuisopname of revalidatie. Ouderen hoeven zich niet meer zorgen te maken over afkortingen zoals het CAK, het CIZ of de papieren rompslomp die met meer dan regelmaat op de deurmat valt. Thuiszorg InHolland neemt ook die zorg van hen over en zorgt voor een duidelijk, helder en eerlijk overzicht. Zo is er meer tijd om van de visites van de (klein)kinderen te genieten, zonder steeds een beroep te moeten doen op de, vaak al zo kostbare, tijd samen. Uiteraard ook bij de dagelijkse verzorging is men in goede handen en wordt men bijgstaan door liefdevolle en vaak vast toegekende verzorgenden.

Indien u meer informatie wenst te ontvangen over de hulp en zorgdiensten van Thuiszorg InHolland kunt u telefonisch contact opnemen met een van hun medewerkers of de website bezoeken en eventueel direct zorg aanvragen.

www.thuiszorginholland.nl
023-5519810

donderdag 10 december 2009

Thuiszorg IN Holland groeit door, hoe doen ze dat toch ?

ThuiszorgInHolland, hulp bij het huishouden in 42 gemeenten per 1-1-2010

Mijn naam is Ernst Blok, algemeen directeur en eigenaar van ThuiszorgInHolland.
De gemeente Harderwijk heeft mij gevraagd om hier iets over onze thuiszorg te vertellen zodat u een goede keuze kunt maken.

Op basis van deze folder kunt u geen keuze maken. Ik kan u dan ook aanraden om te bellen met Maxime Rijvordt op ons hoofdkantoor (023-5519810) zodat zij al uw vragen die u heeft kan beantwoorden. Mocht u het op prijs stellen om direct met mij te bellen dan kan dat natuurlijk ook, mijn persoonlijke nummer is 06-.

Wie is de directeur?
Ik ben verantwoordelijk voor mijn medewerkers en klanten. Ik ben niet alleen verantwoordelijk, ik neem die verantwoordelijkheid ook. De afgelopen 2 jaar zijn alle 50 medewerkers door mij persoonlijk aangenomen. Ik weet wie er voor mij werkt. Ook alle klanten ken ik persoonlijk. Graag kom ik bij u een keer op bezoek, ook al kan dat even duren.

Welke medewerkster krijg ik ?
U krijgt een zorgcoördinator op bezoek. Zij praat met u wat u graag zou willen. Aan de hand daarvan zoeken wij een medewerker die bij u past. Mocht er ondanks geen echte ‘klik’ zijn tussen u en de medewerkster dan heeft u een ‘omruilgarantie’ u krijgt dan iemand anders. Dat vinden wij niet meer dan normaal. Het is een vaste kracht, dus u krijgt niet elke week een ander

Betrouwbaar
Onze organisatie bestaat nog maar 2 jaar. Ondanks dit feit zijn wij per 1 januari 2009 actief in 42 gemeenten waaronder XXXXXXX. Wij beschikken over een kwaliteitsdiploma HKZ. Verder zijn wij zo goed als de laatste keer dat wij bij u zijn geweest om thuiszorg te leveren. Daar worden we graag op afgerekend. Ook wij maken fouten en gaan er dingen mis. Wij zullen de fouten herstellen en proberen dezelfde fout niet nog een keer te maken.

Christelijk, Humanistisch of islamitische thuiszorg?
Wij zijn geen religieuze reorganisatie. Wij leveren hulp bij het huishouden. U mag aangeven wat voor een soort medewerker u wil ontvangen. Bet u christelijk, Bent u Moslim (Turks of Marokkaans) dan proberen wij tegemoet te komen aan de vragen die u heeft.
Zorg draait altijd en alleen om mensen.

Visie
De medewerkers staat bij ons centraal. Ik heb goede mensen in dienst. Alleen zo kan ik u goede thuiszorg bieden. Ik probeer mij altijd voor te stellen als een 85 jarig man. Hoe zou ik behandeld willen worden, wat mag ik verwachten? Dat zit bij mij in het achterhoofd als ik mijn dagelijks werk doe.

Met vriendelijke groet,
ThuiszorgInHolland

Ernst Blok
Algemeen Directeur
023-5519810
www.thuiszorginholland.nl
thuiszorginholland.hyves.nl

dinsdag 8 december 2009

visie op zorg thuiszorg thuiszorginholland academy

ThuiszorgInHolland academy 10 gouden regels

1) ThuiszorgInHolland stelt de medewerker centraal. Een tevreden medewerker betekent (meestal) een tevreden klant
2) Je bent niet alleen verantwoordelijk. Neem je verantwoordelijkheid ook. Gaat het goed dan liggen de ‘credits’ bij jou en je medewerkers. Gaan er dingen fout dat is de algemeen directeur eindverantwoordelijk, mijn handtekening staat onder de gemeentelijke wmo contracten. Ik neem die verantwoordelijkheid, altijd.
3) Wij discrimineren niet en nooit. En dat geven we ook dagelijks inhoud. Let daar op, bij twijfel overleg je met het hoofdkantoor.
4) Benader cliënten en sollicitanten open en onbevooroordeeld
5) Vertrouwen in mensen is het uitgangspunt. Laat een enkele minder goede ervaring hier geen verandering in brengen. Twijfel je aan mensen waarmee of waarvoor je werkt, luister dan naar je zelf en neem maatregelen
6) Fouten maken mag. Je leert er van. Verstop fouten niet, maar kom er voor uit en herstel ze zelf of laat je collega’s dat doen. Verstop je fouten niet. Alleen als je stil zit en er niets uit je handen komt maak je geen fouten. Maar als mens en als organisatie kun je op die manier niet groeien
7) Kritiek. Leer kritiek te ontvangen maar ook te geven. Geef suggesties hoe dingen anders / nog beter kunnen
8) Houd werk en privé in balans. Een uurtje extra werken kun je later compenseren met een uurtje minder als het kan en je goed uitkomt. Besef je goed dat je beoordeeld wordt op wat je tot stand hebt gebracht niet op het schrijven van uren op je tijdsregistratie. Ken daarin je verantwoordelijkheid en ga er verstandig mee om
9) Niet alles is nog perfect geregeld binnen het jonge ThuiszorgInHolland. Heb je suggesties en oplossingen, blijf er niet mee rond lopen maar deel ze. Problemen zijn er genoeg in de wereld
10) Lukt het niet vandaag, dan is er mogen een nieuwe dag. Maar vergeet NOOIT dat jou en onze cliënten de juiste zorg te bieden. Jouw medewerkers altijd weten wat ze moeten doen. Elke dag weer. Daar ben jij, en zijn wij met zijn allen, verantwoordelijk voor. Elke dag weer.

ernst blok