donderdag 22 oktober 2009

dag van de dialoog Haarlem

Deelnemers Dag van de Dialoog


Haarlem, 19 oktober 2009
Betreft: dialoog!
4 november 2009



Geachte mevrouw, mijnheer,

Vorig jaar heeft u deelgenomen aan de Dag van de Dialoog in Haarlem, Heemskerk of Zandvoort. Dit jaar organiseren we de dag weer; deelnemers, gespreksleiders, tafelorganisatoren en wij vinden het een geslaagd project waarover veel mensen enthousiast zijn.
Landelijk breidt de Dag van de Dialoog zich steeds verder uit; in de regio Kennemerland overigens ook, want de gemeente Haarlemmermeer doet dit jaar ook mee.

We willen u graag uitnodigen om dit jaar mee te doen aan de dag die plaatsvindt op woensdag 4 november.

Dialoog
Bij dialoog gaat het om luisteren naar elkaar, naar een anders mening en gedachten. Je hoeft een ander niet te overtuigen. Het is een bijzondere manier om mensen te leren kennen met wie je anders niet in contact komt. Vaak worden het open en inspirerende gesprekken!

Thema
Elk jaar wordt een thema vastgesteld, dat het uitgangspunt voor de gespreksinhoud is. Dit jaar is dat "maak het verschil".

Praktische gegevens
• U kunt aan een lunch- of een dinertafel aanzitten, van 12.00–14.00 uur of van
17.30–19.30 uur.
• U zit met 7-9 personen aan tafel, waarvan één iemand het gesprek leidt.
• De gesprekken duren twee uur.
• Deelnemen kost niets.
• Er is een nieuwe website om uw aanmelding te vergemakkelijken.
Bureau Discriminatiezaken (BD) vult de website met de beschikbare tafels. Het webadres is www.dagvandedialoog.info. U kunt dus uzelf inschrijven via de website, bij de tafel waar u wilt. De komende tijd worden er nog tafels bijgezet! Mocht het inschrijven niet lukken, neem dan contact op.

Slotbijeenkomst
Na de dialooggesprekken vindt 's avonds op een centraal punt in de drie gemeentes een slotbijeenkomst plaats. Hier kan iedereen naar toe om na te praten en ervaringen te delen. Informatie hierover wordt later verstrekt.

Wij hebben er weer zin in en hopen dat u zich massaal aanmeldt en wellicht ook anderen enthousiast maakt om mee te doen!

Mocht u meer willen weten, neem dan contact op via:

telefoonnummer 023-5315842
mail info@dagvandedialoog.info of
fj@bdkennemerland.nl

Met hartelijke groet,




Frederique Janss
Bureau Discriminatiezaken

maandag 19 oktober 2009

thuiszorgInHolland thuiszorg verzorging verpleging wmo awbz Haarlem - Wassenaar - Tynaarlo - Leiden - Breda - ...

ThuiszorgInHolland
Bedrijfsprofiel

ThuiszorgInHolland bv is na een jaar van voorbereiding opgericht in januari 2008. De bv kent drie oprichters, tevens aandeelhouders (1/3, 1/3. 1/3).
Abdulah Dogan, Ibrahim Belkasmi en Ernst Blok vormen de directie en dagelijks bestuur.

Het hoofdkantoor is gevestigd in Haarlem. Ons werkgebied is Noord-en Zuid Holland dat in 2010 gefaseerd landelijk wordt uitgebreid

Als Nederlandse directeur ben ik er trots samen met mijn Turkse en Marokkaanse collega de grondlegger te mogen zijn van een snel groeiend bedrijf. Ons missie en visie en zijn helder vanaf de eerste dag van oprichting. Zorg beschikbaar en bereikbaar maken voor mensen die het nodig hebben. Door de expertise in de directie Financieel, ICT, marketing en Pedagogiek zijn wij in staat met helicopterview de maatschappij waarin wij leven, zorg verlenen, werken met medewerkers en zakelijk handelen te beschouwen en ons aan te passen aan de veranderende wereld. Vergrijzing, ontgroening, individualisme, digitalisering, de terug trekkende overheid, veranderende wetgeving en de toetreding van nieuwe groepen Nederlanders. veel factoren zijn direct of indirect van invloed op de maatschappij waarin wij ons als bedrijf moeten voegen.

Een gezonde bedrijfsvoering is essentieel om te kunnen functioneren en te kunnen groeien om de noodzakelijke schaalgrootte te kunnen behalen. Vanaf de start van onze organisatie benaderen wij de zorgmarkt dan ook pragmatisch. Zorg heeft in eerste plaats te maken met mensen. De juiste zorg op het juiste moment verleend door de juiste medewerker tegen een redelijke dus juiste prijs. Zorg heeft ook te maken met geld. In de komende jaren zal de centrale overheid de kosten van de gezondheidszorg tegen het licht houden. Den Haag verwacht dat met een extra efficiency slag het zelfde werk voor minder geld kan worden. Dit kan alleen als organisaties efficiënt en effectief kunnen werken en zich volledig op hun core business kunnen toeleggen in platte, ranke organisaties die strak aan te sturen en te monitoren zijn via webbased applicaties die overal door belanghebbenden kunnen worden benaderd met in achtneming van de wetgeving. ThuiszorgInHolland heeft geen last van de wet van de remmende voorsprong. Wij passen onze organisatie razendsnel aan aan nieuwe klanten, eisen en wensen en aan de constant veranderende wetgeving. Nu en in de toekomst.

Wij geloven in mensen. In onze medewerkers. Wij vragen ze hoe het met ze gaat. wat ze leuk vinden, wat ze moeilijk vinden. Wij vragen hoe wij ze kunnen helpen hun werk goed te kunnen doen. Hoe medewerkers prive en werk willen combineren. Wij koesteren mensen die met plezier voor ons werken. Wij nemen afscheid van mensen die niet meer bij onze organisatie passen. Mensen mogen voor ons werken maar het hoeft niet als ze dat niet willen.

Wij hebben hoge maar reële verwachtingen van nieuwe medewerkers
Wij leggen de lat hoog voor ons zelf en voor een ieder die voor en met ons werkt. Voor de een leggen wij de lat hoger dan die voor de ander. Wij speuren het talent en competenties op in sollicitanten en bestaande medewerkers en moedigen mensen aan het beste in zich zelf naar boven te halen. Wij geven positieve feedback en zijn ook duidelijk naar mensen die zich niet aan de geschreven en ongeschreven regels van ons bedrijf houden. Wij benaderen en behandelen mensen zoals wij zelf benaderd en behandeld willen worden. Noem het respect of noem het ‘de klant centraal stellen’.


Wij geloven in de maakbaarheid van onze organisatie door dat wij werken met mensen die hart hebben voor wat ze doen en bereid zijn een stapje harder te lopen, niet omdat we dat kunnen opleggen maar omdat dit vanuit onze mensen zelf komt. Wij weten dat wij alleen met deze collega’s samen een organisatie opbouwen waar klanten zichtbaar tevreden over kunnen praten met familie en kennissen. Als wij complimenten krijgen , dan zijn die voor de medewerkers die de zorg verlenen achter de voordeur. Als er dingen mis gaan, dan zijn de klachten voor kantoor en wij zijn er dan ook voor om ze goed op te lossen. Dat doen wij dan ook. Mensen op kantoor zijn niet alleen verantwoordelijk voor een goede dienstverlening, wij verwachten dat mensen deze verantwoordelijkheid ook nemen en dragen. Mensen mogen bij ons fouten maken. Een organisatie waar geen fouten worden gemaakt staat stil. Is niet in beweging. Fouten moeten echter worden opgelost. En maatregelen moet er voor zorgen dat ze niet nogmaals gemaakt worden. Uiteindelijk is de directie eindverantwoordelijk en ook wij nemen die verantwoording en gaan deze nooit uit de weg.

Wij zijn een open organisatie. Open binnen de organisatie, open naar buiten. Naar klanten, opdrachtgevers, concurrentie, ketenpartners in Zorg en welzijn, overheden, media en arbeidsmarkt. Open is transparant. Open staat in verbinding met de mensen om ons heen.

ThuiszorgInHolland zal zich in de komende jaren verder ontwikkelen tot een landelijke aanbieder van lokale zorg. Hulp bij het huishouden, begeleiding, verzorging, verpleging, dagbesteding en wonen. Wij richten ons op die mensen die zorg nodig hebben ongeacht hun achtergrond, geloof of cultuur.

Ernst Blok
Algemeen Directeur
info@thuiszorginholland.nl
www.thuiszorginholland.nl
www.twitter.com/thuiszorg
hyves / linkedin / msn
Haarlem, 20 oktober 2010